+31 (0)6 22 06 27 26 info@vcinsights.nl

Wie is Vivian Cheung?

Uw partner voor Marketing, Research, Consulting en meer…

Mijn passie

Mijn hart ligt in net dat ene verschil maken. Out-of-the-box denken, met verfrissende ideeën en oplossingen komen. Mijn passie is organisaties helpen om hun business verder te brengen. Dit door mijn jarenlange ervaring in onderzoek, communicatie en marketing bij profit en non-profitorganisaties op zowel strategisch als operationeel niveau te combineren en toe te passen.

Mijn kracht en visie

Mijn visie is dat de kracht van ondernemen begint bij klantinzicht. Dit vormt de basis van je business. De kracht van klantinzicht is dat je klantgestuurd kan ontwikkelen. In kaart brengen wie je klanten zijn. Wat je uiteindelijk wil vermarkten moet immers klantgestuurd ontwikkeld worden. Klantinzicht houdt ook in dat je de behoeften en wensen van je klanten (continu) in kaart brengt. Dit is nodig om vraaggestuurd te ontwikkelen.

Uiteindelijk draait het om relevant zijn voor je klanten. Dit alles begint bij weten wie je klanten zijn. Mijn werkwijze is daarom eerst goed luisteren en de juiste vragen stellen om de issues van mijn klanten bloot te leggen. In een dialoog kijken we samen hoe we het vraagstuk het beste kunnen aanvliegen.

In mijn werk staat de interpersoonlijke relatie met mensen centraal. Op een respectvolle, open en ongedwongen manier ga ik het gesprek aan en voer ik mijn werk uit.

Mijn roots

Opgegroeid in Rotterdam heb ik na mijn VWO de studie Bedrijfseconomie gevolgd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ik begon mijn carrière in de onderzoekswereld, waarbij ik circa 6 jaar gewerkt heb bij een aantal verschillende marktonderzoeksbureaus, zoals

  • Mediad Bureau voor Communicatie-Onderzoek in Rotterdam
  • NIPO marktonderzoekinstituut in Amsterdam
  • Research International in Rotterdam

Na 6 jaar in het onderzoek te hebben gezeten, heb ik de overstap gemaakt van bureauzijde naar klantzijde. Ik heb ongeveer 9 jaar gewerkt bij wenskaartenleverancier Hallmark Cards Continental Europe, de marktleider in de Benelux. Ik begon als Research & Brand Assistant en groeide door naar Research & Brand Manager en Marketing Manager.  Ik was lid van het management team, het projectteam Communicatie bij Stichting Wenskaart Nederland en stuurde een marketing team aan van vier medewerkers.

Na Hallmark Cards heb ik drie jaar gewerkt bij de ANKO (Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie) als Verenigingsmarketeer.

Hierbij was ik:

  • strategisch en operationeel verantwoordelijk voor marketing en communicatie;
  • verantwoordelijk voor marktonderzoek;
  • ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van evenementen en bijeenkomsten;
  • ledenbeheer: ledenwerving, – behoud en relatiemanagement;
  • adviseren en ondersteunen afdelingen op het gebied van marketing en communicatie.

Uiteindelijk heb ik besloten voor mijzelf te beginnen. Mijn ambitie is om mijn jarenlange kennis en ervaring opgedaan in onder andere marktonderzoek, marketing, communicatie, retail presentatie, evenementen en ledenbeheer te combineren en te gebruiken om andere organisaties verder te helpen, waarbij de focus ligt bij non-profit organisaties.

Waarom VC insights?

Vanuit VC insights bied ik als zelfstandig  ondernemend professional verschillende diensten aan profit en non-profitorganisaties.

  • Met een verfrissende, praktische, oplossingsgerichte benadering help ik u bij uw vraagstukken.
  • Ik beschik over ruim 18 jaar ervaring in onderzoek, marketing en communicatie in de profit en non-profit sector.
  • Ik heb ervaring in de B2C als B2B.
  • Mijn specialisatie ligt in ledenonderzoek en verenigingen helpen om meer marktgericht te gaan denken en te werken.

Ik ben een persoon die graag denkt in mogelijkheden en niet in beperkingen. Serieus, maar altijd opgewekt en positief. Ik sta voor kwaliteit en service! Ik ben pas tevreden als mijn klanten tevreden zijn.

 

Is uw interesse gewekt?

Ik maak graag een afspraak met u!